یاهو که این روزهای روند رو به نزولی را در بازار آنلاین در پیش گرفته است، ظاهراً تمایل زیادی به مدیریت زنان دارد !
تنوع بخشیدن به نیروی کار با مردان سفیدپوست و آسیایی یکی از دلایل کاهش تعداد زنان شاغل در بخش آی تی در سیلیکون ولی است اما خبر فروش یاهو (بخش بازاریابی) نیز باعث شده است تا زنان شاغل در این کمپانی غزل خداحافظی را بخوانند.
ماریسا مایر مدیر بازاریابی یاهو (بخش بازاریابی) و از زنان بزرگ دنیای آی تی یکی از انگیزههای حضور زیاد بانوان در یاهو (بخش بازاریابی) بوده است که پس از انتشار خبر فروش این کمپانی و عدم حضور مایر، طبیعی است که زنان شاغل سریعتر از رئیس خود بروند.
ماریسا مایر مدیر بازاریابی یاهو (بخش بازاریابی) و از زنان بزرگ دنیای آی تی یکی از انگیزههای حضور زیاد بانوان در یاهو (بخش بازاریابی) بوده است که پس از انتشار خبر فروش این کمپانی و عدم حضور مایر، طبیعی است که زنان شاغل سریعتر از رئیس خود بروند.
سال گذشته آشفتگی در یاهو به اوج رسید و فوریه امسال خبر فروش هسته این کمپانی به ورایزون به مبلغ 4.8 میلیارد دلار اعلام شد.
سپس تعداد حضور زنان در رهبری یاهو از 24 درصد به 21 درصد کاهش یافت و زنان کامند نیز از 54 درصد به 52 درصد رسید و اکنون زنان 31 درصد از نیروی کار یاهو را تشکیل میدهند.
همچنین تا پایان فصل دم سال مالی جاری تعداد کل نیروی کار یاهو 8800 بود درحالیکه این رقم در 31 مارس 9400 بود.
اما مارگارت مور-رابرتس رئیس بخش نیروی انسانی یاهو معتقد است زنان فرصتهای بهتری را در سایر کمپانیها یافته و رفتهاند.
زنان در سایر کمپانیهای بزرگ آی تی همچنان سرکار خود هستند و مثلاً در اپل همچون گذشته 28 درصد از بخش رهبری این کمپانی در دستزنان است.
همچنین تا پایان فصل دم سال مالی جاری تعداد کل نیروی کار یاهو 8800 بود درحالیکه این رقم در 31 مارس 9400 بود.
اما مارگارت مور-رابرتس رئیس بخش نیروی انسانی یاهو معتقد است زنان فرصتهای بهتری را در سایر کمپانیها یافته و رفتهاند.
زنان در سایر کمپانیهای بزرگ آی تی همچنان سرکار خود هستند و مثلاً در اپل همچون گذشته 28 درصد از بخش رهبری این کمپانی در دستزنان است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر