۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

تعریف کامل از بازاریابی یا مارکتینگ Marketing

ارائه تعریف دقیق و صحیح از بازاریابی به نظر بسیار مهم و حساس می آید زیرا در فضای کسب و کار تعریف صحیحی از بازاریابی در ذهن صاحبان کسب و کار وجود ندارد. بازاریابی واقعاً چیست ! تعریف کامل از بازاریابی را بخوانید.

واژه بازاريابى نبايد به معنى قديمى آن، يعنى صرفاً فروختن، معنى و تعبير گردد. معناى جديد اين واژه همانا تأمين نيازهاى مشترى است. شرکت‌هاى امروزى با رقابت شديد و فزاينده‌اى روبه‌رو هستند و پاداش از آن شرکتى خواهد بود که بتواند به بهترين نحو ممکن، خواست‌هاى مشترى را درک و بالاترين منفعت را براى مشتريان هدف خود تأمين کند. در محدوده بازار، اين مهارت‌هاى بازاريابى است که شرکت‌هاى حرفه‌اى را از شرکت‌هاى غيرحرفه‌اى تفکيک مى‌کند.

    بازار
    تقاضا
    خواسته
    کالا
    مبادله
    معامله
    نیاز

تعريف بازاريابى

بازاريابى بعنوان فرآيندى مديريتى - اجتماعى تعريف مى‌شود که بوسيلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طريق توليد و مبادلهٔ کالا با يکديگر، به امر تأمين نيازها و خواسته‌هاى خود اقدام مى‌کنند. براى روشن شدن اين تعريف بايد بدواً اصطلاحات مهم نياز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسى کرد.
بازاریابی چیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر